mercredi 25 novembre 2009

A strange langage ?


"Oh yeah ! What's up guy ?!" - "Hey hey ! Qu'est-ce tu racontes mec ? Bien ou bien ?"

Today teenagers speak like this... It's a very "zarbi" langage ! Bad boys, tecktonik killer... Fashion is everywhere and everybody are dressed alike, listen the same music, speak the same langage.

Personnaly, I am not a **FASHION STAR**... I don't want to be like another, I don't want to have the same clothes, the same expressions. And specially, I don't want to dance tecktonik or listen rap because it's the fashion.


Of course I'm a teenager, not an adult so my parents and I don't really have the same expressions... For exemple I always say : "Styyyyyle" or "Geeeeenre" when I don't believe somebody or something and my parents hate that (it's very funny to see that...)


"Bon allez grooos, j'te leave, faut que j'aille ranger ma piaule mec !" (It's just ridiculous to speak like this... Seriously, when you hear a boy who says that, you just want to laugh at him ! ^^)
Just some expressions employed by the teens :
-Waaah mais t'es relou ! (Mais t'es lourd !)
-Mais qu'est-ce tu baves ? (Tu penses à quoi ?)
-Allez prends ta bauge. (Allez prends ton sac/cartable)
-J'en ai marre de ce bahut ! Laisse béton quoi ! (J'en ai marre de ce lycée/collège ! Laisse tombé)
-Comment t'es en mode badage ! (Et beh dis donc, t'es pensif toi. A quoi tu penses ?)

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire